Oude browser!

U gebruikt een verouderde browser

Wilt u gebruik maken van onze website?
Dan raden wij aan een nieuwe browser te gebruiken.

Download een nieuwe browser

info@baazenco.nl
0591 55 46 28
Terug naar overzicht

Copywriting

Een verhaal schrijven, hoe moeilijk kan dat nu zijn?  Nou, daar komt behoorlijk veel bij kijken (als je het goed wilt doen). Copywriting is meer dan alleen een stuk tekst schrijven. De copywriter houdt namelijk tegelijkertijd rekening met onder meer strategieën, conversies, verschillende typen media en overredingskracht van de informatievoorziening. De kernwoorden bij copywriting zijn doelgroepen, tone of voice, en overtuigingskracht.

Allereerst bestaat goede copywriting natuurlijk uit het overtuigen. Jij wilt dat het publiek je verhaal leest en geïnspireerd of geactiveerd raakt door de vloeiende zinnen en mooie woorden. Je houdt ondertussen ook rekening met de doelgroep en vanuit welke onderneming je het bericht schrijft voor een logische communicatiestijl. Om zo geloofwaardig en goed mogelijk over te komen maakt de copywriter verschillende keuzes hierin. 

Strategie

Het tweede onderdeel van een goede copywritingsstrategie is het opbouwen van een relatie met het merk. Je stelt een tekst op die relevant is voor jouw klant, maar ook dicht bij jezelf blijft, zodat je te allen tijde geloofwaardig bent als onderneming. Voor de strategie maak je vervolgens een pad die jouw klant doorloopt met behulp van een goed geschreven ‘sales funnel’.

Is copywriting dan een soort van advertentieschrijven? Het heeft wel veel overeenkomsten, maar is het niet helemaal. Het schrijven van advertenties heeft meer te maken met ‘soft selling’; een manier van verkopen die een indirect effect heeft en op lange termijn een emotie ten opzichte van het product bewerkstelligt. Copywriting kan meer gezien worden als een call-to-action (CTA); een stuk waar mensen snel actie op zullen ondernemen. Een ander extra onderdeel van copywriting is dat je je online vindbaarheid drastisch kan verbeteren. Door rekening te houden met CTA’s, gebruikerservaring, zoekwoorden en linkbuilding is jouw verhaal straks veel beter te vinden!

Wil jij actie ondernemen, zodat jouw klanten actie gaan ondernemen? Toets 0591-554628 in op je telefoon of stuur een mailtje naar info@baazenco.nl en we gaan het hebben over hoe we jou kunnen helpen met copywriting!