Splinternieuwe branding voor een splinternieuw banenfestival met splinternieuwe doelgroepen. Je leest het goed, Zoo Werkt ‘T Festival is splinternieuw!
Zoo Werkt ‘T, een onderdeel van UWV, kwam bij ons met de vraag om de tot dan toe onbekende doelgroepen van het UWV in kaart te krijgen. Het ging om mensen die wel openstaan voor nieuwe uitdagingen, maar dat (nog) niet via Zoo Werkt ‘T aan hebben gegeven. Wat moet er dan gebeuren om mensen te trekken? Een festival natuurlijk!
hoe werkt ’t?!
Het Zoo Werkt ‘T Festival is dus voor alle mensen die wel interesse hebben in een nieuwe baan, of interesse heeft om zich in ieder geval eens te verdiepen hoe het er ergens anders aan toe gaat.
Daarom werd er een echt belevingsfestival op poten gezet, met meer dan 100 verschillende werkgevers uit de regio, die allemaal hun eigen belevenis mee hebben genomen.
Maar voordat het allemaal zo ver was, was er werk aan de winkel! Hoe krijg je die 3000 mensen op een donderdag naar het festival? Eerst maar een goede uitstraling.
Zoo Werkt ‘T!
We gingen aan de slag met een nieuw logo, een nieuwe huisstijl, nieuwe social content, een heel nieuw concept. En, niet geheel onbelangrijk, we zijn natuurlijk begonnen met het uittekenen van de hele strategie. In die strategie behandelen we de rode draad die er moet zijn en schrijven we de stappen om het festival zo succesvol mogelijk te laten zijn!
alle artiesten
Naast de artiesten op het podium waren er zo’n 100 belevingsstands van bedrijven uit de regio; plekken waar mensen echt konden voelen, proeven en meemaken. Het doel was natuurlijk om mensen echt te laten beleven hoe het er ergens anders aan toegaat, en dat is zeker gelukt!
De circa 3000 bezoekers van het festival reageerden positief, de organisaties reageerden positief en onze opdrachtgevers reageerden positief. Als dat dan geen feeststemming tijdens een festival maakt, dan weten wij het ook niet meer!
Weten wat wij kunnen voor jouw organisatie? Neem dan gewoon eens contact op!