Je hebt een huisstijl nodig voor de herkenbaarheid van jouw bedrijf of merk! Wel zo handig als jouw stakeholders, klanten of doelgroepen snel weten wanneer communicatie vanuit jouw onderneming komt. Met een goede en unieke huisstijl zorg je ervoor dat je niet altijd overal jouw bedrijfsnaam moet noemen, of jouw logo moet laten zien om herkenbaarheid op te roepen. Als je jouw huisstijl goed doorvoert, weet je klant in een split-second om wie het gaat!
Bedrijfs-DNA
Een eigen stijl is als de persoonlijkheid van je bedrijf – het maakt je herkenbaar en staat garant voor een snelle ‘Ah, dit komt van hen!’ reactie bij je klanten en doelgroep. Het is gewoon handig als mensen meteen weten dat jouw boodschap in hun mailbox of op hun scherm van jouw onderneming afkomstig is. Een sterke huisstijl betekent trouwens niet dat je constant je logo moet spammen. Het is eerder een soort bedrijfs-DNA dat, als je het goed doet, ervoor zorgt dat je klanten in een oogopslag weten dat jij aan de andere kant van het scherm zit!
Huisstijl is handig voor je herkenbaarheid
Dus, naast het feit dat het er leuk uitziet, is het vooral mega praktisch. Je hoeft niet altijd met je bedrijfsnaam te zwaaien; je stijl doet het werk voor je. Het is als een onzichtbare handtekening die zegt: “Hey, dit zijn wij!” Het bouwt vertrouwen op en maakt jou uniek in die zee van bedrijven. Eigenlijk is een goede huisstijl gewoon slim ondernemen in een notendop.
Aan de slag met jouw huisstijl? Neem dan gewoon eens gezellig contact op!