Hebben we je aandacht met storytelling?! Ja? Mooi zo!

Weet jij al wie je bent? Waar je vandaan komt? En waar je naartoe gaat? Wat is de route die je neemt en wat zijn de zijpaden? Veel stakeholders zien het hebben van een goed verhaal als mogelijkheid om je goed te leren kennen. Storytelling is de kunst van het vertellen van jouw verhaal om jouw boodschap dan ook zo goed en creatief mogelijk over te brengen. Met goede storytelling creëer je de kans om betrokkenheid te vergroten. Maar wat is dan goede storytelling?

Het gaat om het doelgericht delen van verhalen die jouw identiteit, missie en visie benadrukken. Daarbij draait het om het maken van een verhaal waarin jouw publiek zich kan herkennen.

De voordelen van storytelling

En je weet het; goed kennen betekent intensiever zakendoen. Want je maakt met goede storytelling;

  • Een betere verbinding met je doelgroepen.
  • Je merkidentiteit en merkwaarden bekend.
  • Een sterke indruk op geloofwaardigheid.
  • Een onderscheidend vermogen ten opzichte van anderen.
  • Een herkenbare stijl.

En welke onderneming wil dat nou niet? Geïnteresseerd in de aandacht trekken met storytelling? Kom dan eens een kop koffie halen of neem contact met ons op!