Het vmbo bestaat 25 jaar! Platforms VMBO wil deze mijlpaal natuurlijk goed vieren en vroeg ons om een creatief concept en een campagne op te zetten. Wat is er in de afgelopen jaren allemaal gebeurd? Heel veel! Dit mocht het uitgangspunt zijn voor onze campagne.
Onze aanpak begon met het ontwikkelen van een creatief concept dat verder gaat dan alleen een logo en stijlelementen. We wilden een groter plaatje neerzetten en besloten om de vormgeving en vibe terug te brengen naar 1999, het jaar waarin het vmbo werd opgericht, en tegelijkertijd een brug te slaan naar 2025. Deze “van… naar…” aanpak laat zien waar we vandaan komen en waar we naartoe gaan.
Naast de ontwerpen en communicatiemiddelen ondersteunen we de gehele campagne met projectmanagement en advies. Zo hebben we talkshows opgenomen in samenwerking met Eveline Bouwma en organiseren we de evenementen, waaronder de kick-off en het grote slotfeest voor 1200 mensen.
Het resultaat is een dynamische en nostalgische campagne die zowel de geschiedenis als de toekomst van het vmbo viert. Door de retro-vormgeving en moderne elementen te combineren, hebben we een visueel aantrekkelijke en betekenisvolle campagne gecreëerd. De talkshows en evenementen zorgen voor een levendige en interactieve viering, waar leerlingen, leraren en andere betrokkenen samenkomen om deze mijlpaal te vieren.
Bij Baaz&Co zijn we trots dat we hebben mogen bijdragen aan deze bijzondere viering van 25 jaar vmbo. Onze campagne brengt de rijke geschiedenis van het vmbo tot leven en kijkt vol optimisme naar de toekomst.