Oude browser!

U gebruikt een verouderde browser
Internet Explorer (IE) is al een tijdje afgeschreven door Microsoft.

Wilt u gebruik maken van onze website?
Dan raden wij aan een nieuwe browser te gebruiken.

Download een nieuwe browser

info@baazenco.nl
0591 55 46 28
Terug naar overzicht

how to explore

Vanuit NHL Stenden kregen we het verzoek om een concept te ontwikkelen waarmee de hogeschool verhalen en resultaten op een creatieve manier naar buiten kan brengen. Het thema hiervoor is Explore the unknown: ontdek wat je niet weet of kijk anders naar de dingen die je denkt wél te weten.

Hoe gaan we dat doen? Goede vraag! We hebben ons twee dagen opgesloten en op dag drie lag er een concept. Eentje met een gouden randje, al zeggen we het zelf. Zowel online als offline worden medewerkers, leerlingen en voorbijgangers uitgedaagd door middel van experience, augmented reality, een contentplatform, video en nog veel meer.

x marks the spot

Eén van de basiselementen van dit concept zijn de X-display’s. Deze multifunctionele elementen vormen het startpunt van een ‘explore’ story en triggeren om meer te willen weten. Door middel van scanbare AR-codes beland je in een interactieve wereld waar je meer kunt ontdekken. Via het contentplatform of met een video over het onderwerp kun je nog meer achtergrondinformatie verzamelen. Daarnaast zijn er routes door de school te volgen, op zoek naar de plekken en producten uit het verhaal.

Zo beleef je de verhalen uit Explore the unknown.

klein detail

De display bevat bewegende elementen waar kort een onderwerp kan worden toegelicht. Deze blokken kun je draaien als een Tibetaanse bidrol. Hierdoor ontstaat er interactie. Ook hier maken we gebruik van AR en QR codes om je via de display naar andere werelden te brengen.

Heb je de landkaart ook gezien?

Over andere werelden gesproken: zo zijn we dit project begonnen. Om medewerkers van de hogeschool te inspireren zelf input aan te leveren voor explore-verhalen voor het concept, hebben we een landkaart gemaakt met alle ‘werelddelen’ binnen NHL Stenden waar we gaan ‘exploren’. Dat is trouwens een werkwoord geworden binnen ons kantoor ‘exploren’. Ik exploor, jij exploort, wij exploreren. 😉

augmented reality

Op diverse plekken is de mogelijkheid om een AR code te scannen door middel van een speciale app. Je ziet de onderwerpen verschijnen en kunt ze van dichtbij bekijken. Ook hier kun je doorgaan op wat je ziet, zodat je meer kunt ontdekken en leren. In de app verzamel je punten aan de hand van hoeveel je al hebt ontdekt. Met deze punten kun je in een volgend stadium kortingen of cadeau’s verdienen. De app is weer gekoppeld aan het contentplatform….. ah je zult gewoon eens naar NHL Stenden moeten gaan om het zelf mee te maken.

wat voor platform?

Het contentplatform! Waar alle content en gerelateerde content te vinden is. Via de app, via een X-display en via het magazine kom je op het platform van achtergrondinformatie. Dit is de ruggengraat van de verhalen die we naar buiten brengen. Vanuit het platform word je ook gestuurd om zelf in beweging te komen en op ontdekking te gaan. Zo is het cirkeltje weer rond.

Natuurlijk hebben wij dit concept ontwikkeld in nauwe samenwerking met de medewerkers van NHL Stenden. Dit blijkt een gouden combinatie te zijn. We zijn continu in ontwikkeling om dit concept verder te brengen…..

The story continues

interne communicatie

Om het concept op een creatieve manier onder de aandacht te brengen binnen de organisatie zijn we een campagne gestart om nieuwsgierigheid op te wekken. Voordat de hoofdcampagne van start ging, introduceerden we de stijl van de campagne en lieten we medewerkers nadenken over de dingen die ze al wel of niet weten. Deze campagne heet known or unknown.