Nieuwe ontwikkelingen op de arbeidsmarkt vragen om nieuwe perspectieven en een nieuwe aanpak. Dat vond Werkgevers Servicepunt ook. De Drentse tak van de organisatie wilde daarom ondernemers in de hele provincie laten ‘omdenken’ om de mogelijkheden te zien. Geen beren op de weg, maar gepassioneerde werknemers. Werkgevers Servicepunt denkt aan de mens.

Landelijk werd er al een campagne gelanceerd, maar Werkgevers Servicepunt Drenthe wilde haar eigen stijl, toegespitst op wat er in de provincie gebeurt. De arbeidsmarkt werd krapper en krapper, en voor alle ondernemers in Drenthe werd het steeds lastiger om goed personeel te vinden. Althans, dat dachten ze!

Werkgevers Servicepunt denkt aan de mens omdenken

van wens naar mens

Ben jij een ondernemer, en wil jij een functie vervullen? Dan keek je voorheen voornamelijk naar de eisen die bij de functie ‘hoorden’. Een CV was belangrijker dan de persoon erachter. Een paar bulletpoints in de functieomschrijving konden je maken of breken als sollicitant. Daar moesten we vanaf, want gemotiveerde mensen leren als de beste. Ook de vaardigheden die passen bij jouw openstaande vacature.

Dus ontwikkelden we de campagne ‘van wens naar mens’. Deze is voornamelijk gericht op werkgevers in de provincie, en laat ze nadenken over wat er echt belangrijk is bij het aannemen van personeel. Het uitgangspunt? Denk eens om in wat je gewend bent om te vragen van mensen! Kijk naar de kwaliteiten van de persoon achter het CV, en wat die persoon vandaag en morgen toe kan voegen in jouw organisatie. Werkgevers Servicepunt denkt echt aan de mens.

Werkgevers Servicepunt aanpakker denkt verder
Werkgevers Servicepunt geeft de mens kansen

Gelukkig waren er al tal van ondernemers die dit traject hebben bewandeld. Allemaal zo positief als het maar kan! Dus mochten we ze interviewen en hun ervaringsverhalen gebruiken als voorbeeld voor andere ondernemers die nog twijfelden. De succesverhalen werden breed uitgelicht in campagnes verspreid door de hele provincie. Met sociale media, abri’s en meer werden veel Drentse ondernemers geconfronteerd met hun eigen, soms verouderde, denkbeelden. En nu? Nu worden er veel meer mensen aangenomen op basis van hun karakter, enthousiasme en motivatie! Een verlichting van de arbeidsmarkt, en meer Drenten die met plezier naar hun werk gaan.

Van wens. Naar mens.

Geïnteresseerd in arbeidsmarktcommunicatie of marketing voor jouw organisatie? Kom dan eens langs aan de Nijbracht 128 in Emmen!